PLAN STUDIÓW PODYPLOMOWYCH – PEDAGOGIKA SPECJALNA  INTEGRACJA SENSORYCZNA

PLAN STUDIÓW PODYPLOMOWYCH – PEDAGOGIKA SPECJALNA INTEGRACJA SENSORYCZNA

Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie integracji sensorycznej a także otrzymanie certyfikatu terapeuty SI daje pełne kwalifikacje do prowadzenia diagnozy i terapii metodą SI.  Osoby które ukończyły studia i uzyskały certyfikat mogą pracować w placówkach oświatowych i rehabilitacyjnych, a także prowadzić gabinety integracji sensorycznej. Certyfikacja Stowarzyszenia Integracji Sensorycznej. Studia trwają trzy semestry ( 480 godzin w tym 120 godzin praktyk).

 

Zajęcia ćwiczeniowe odbywają się w perfekcyjnie wyposażonej sali, prowadzone są przez wykładów posiadających doświadczenie praktyczne w terapii SI.

Lista placówek:

PWSH Pomerania w Chojnicach – ul. Świętopełka 10/pokój 118, 89-600 Chojnice, tel. Tel. (52) 396 44 44 wew. 14, tel.kom. 662-334-508

PWSH Pomerania w Kościerzynie –  ul. Józefa Wybickiego 1, 83-400 Kościerzyna, tel.: 58 350 84 88, tel. kom. 602 231 742

PWSH Pomerania w Starachowicach – ul. Stanisława Wigury 18, 27-200 Starachowice, tel. kom. 888 540 822

 

 

Wykaz modułów w toku studiów:

Lp. Nazwa przedmiotu ( wykłady – ćwiczenia )
  PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE

TEORIA SI

Kurs I stopnia – certyfikat

 

1.

 

Wprowadzenie do teorii i metody SI

(integracji sensorycznej)

 

2.

 

Neurobiologiczne podstawy integracji sensorycznej
 

3.

 

Klasyfikacja zaburzeń przetwarzania sensorycznego

(A.J.Ayres, L J.Miller)

 

4.

 

Wywiady i kwestionariusze neurorozwojowe ze szczególnym  uwzględnieniem deficytów SI
PRZYGOTOWANIE MERYTORYCZNE

DIAGNOZA SI

Kurs II stopnia

 

5.

 

Zasady obserwacji dziecka z zaburzeniami rozwoju  w aspekcie sensorycznym
 

6.

 

Warsztaty diagnostyczne : przedsionkowy (doświadczanie sprzętów) i w zakresie dyspraksji
 

7.

 

Warsztaty Obserwacji Klinicznej, procedury, wnioski kliniczne, standardowe raporty
 

8.

 

Warsztaty Testów Integracji  Sensorycznej : SCSIT, SIPT, procedury, obliczanie wyników
PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE

TERAPIA SI

Kurs II stopnia – certyfikat

 

9.

 

Metodyka terapii SI we wczesnym wspomaganiu rozwoju dziecka
 

10.

 

Metodyka terapii SI dla dzieci z zaburzeniami  ze spektrum autyzmu
 

11.

 

Metodyka terapii SI u osób z niepełnosprawnością intelektualną
 

12.

 

Metodyka terapii SI u osób z niepełnosprawnością słuchową i wzrokową
 

 

PRZYGOTOWANIE DYDAKTYCZNE

TERAPIA SI

Kurs II stopnia – certyfikat

 

13.

 

Metodyka terapii SI w zaburzeniach rozwoju mowy i komunikacji
 

14.

 

Metodyka terapii SI w przypadku dzieci  z trudnościami szkolnymi
 

15.

 

Terapie neurorozwojowe  i wspomagające: Biofeedback, Johansen, Tomatis, Shantal,
 

16.

 

Funkcjonowanie gabinetu integracji sensorycznej (pomoce, sprzęt, metody pracy)
razem :  zajęcia dydaktyczne
E – po każdym semestrze (1,2,3)
razem : praktyki pedagogiczne (w gabinetach terapii SI)
razem : studia podyplomowe

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *